
مشاوره سیستم های مدیریت کیفیت
در قرن جدید انقلاب ارتباطات و تغییرات پی درپی تکنولوژی، کشورهای در حال توسعه را بر آن داشته است که بودجه ای را جهت برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت اقتصادی – اجتماعی اختصاص دهند. در این میان واحد های خدماتی نیز در پی آنند که خدمات خود را با کیفیت بالا و در عین حال قیمت تمام شده پایین به مشتریان خود ارائه دهند و این امر باعث تغییر در نگرش و بینش مدیران شده است ؛ به گونه ای که کیفیت و مشتری را در رأس همه ی فعالیت های خود قرار داده و خواستار ارتقای کیفیت کالا و خدمات تا حد استاندارد های بین المللی شده اند.
مدیران سازمان های موفق با توجه به دیدگاه های اصولی فوق ،فعالیت های خود را بر پایه ی سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد بنا نهاده اند.
مبنای فکری این سیستم آن است که محصولات یک سیستم نهایتاً باید مورد تآیید مشتری باشد و سازمان باید نیازها و انتظارات مشتریان و دیگر افراد ذینفع را برآورده سازد.