پرش لینک ها

مدیریت ایمنی و زیست محیطی

مدیریت ایمنی و زیست محیطی

بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) از سه کلمه بهداشت، ایمنی و محیط زیست تشکیل شده است.علم و هنر تأمین بالاترین سطح سلامت نیروی کار، حفظ و ارتقاء سلامتی آنان و حفظ سرمایه از طریق ایجاد محیط کار سالم، انتخاب کارگر مناسب برای هر کار، تطبیق کار با مقتضیات روحی و جسمی کارگران، پیشگیری از حوادث و بیماری های شغلی و غیر شغلی، آموزش بهداشت فردی و مسائل مربوط به کار، تشخیص زودرس و درمان بیماری ها و توجه به مسائل و مشکلات کارگران همه مشاغل و افراد وابسته به آنان به گونه ای که هر کارگر قادر باشد با برخورداری از حداکثر سلامتی و رفاه، فردی مؤثر برای اجتماع باشد

ISO 45001:2018

تا پیش از سال 2018 استاندارد OHSAS 18001 که از اجماع چندین سازمان بین المللی تدوین شده بود، بعنوان استانداردی مرجع برای کنترل حوادث شغلی شناخته می شد و معمولاً خیلی از سازمان ها این استاندارد را با عنوان استاندارد ایمنی و بهداشت شغلی در کنار استانداردهای ایزو 9001 و 14001 پیاده سازی می کردند، تا نشان بدهند که مقوله ایمنی و بهداشت شغلی برای آنها مهم است.

با همه این موارد، همچنان جای این استاندارد در بین استانداردهای سازمان بین المللی ایزو خالی بود تا اینکه در مارس 2018، این سازمان استاندارد ایزو 45001 را منتشر کرد.

این استاندارد با عنوان استاندارد بین المللی ایمنی و بهداشت شغلی معرفی شد و شامل الزامات و قوانینی است که به سازمان ها کمک کند، محیط کاری ایمن تری داشته باشند و بتوانند با این اصول میزان ریسک های ناشی از کار را کاهش دهند و همچنین سازمان ها بتوانند موضوع بهداشت و رفاه کارکنان را جدی تر پیگیری کنند.

سالانه نزدیک به 3/2 میلیون نفر در سراسر دنیا به علت حوادث و یا بیماریهای مرتبط با شغل کشته می شوند . لذا استقرار موثر و قوی این استاندارد ها ریسک بروز خطرات را کاهش و در نتیجه حوادث و بیماریهای مرتبط با شغل را کاهش می دهد.

همچنین علاوه بر کاهش هزینه های مرتبط با بیمه ، و یا دیه ها در این خصوص برای سازمانها ، به علت توجه به نیازها و احتیاجات افراد ، فرهنگ سازمانی مثبتی در سازمان ایجاد می شود.

بین 4 تا 6 ماه

از طرف آکادمی پارسه

ISO 14001

سازمان ها با پیاده سازی استاندارد ایزو 14001 با کمک یک شرکت مشاوره متخصص تعهد خود را نسبت به بهبود مستمر و کاهش تأثیرات زیست محیطی نشان می دهند. با اخذ گواهینامه ایزو 14001 می توانید هنگام شرکت در مناقصه های خرید سبز و عمومی و خصوصی ، موقعیت معامله شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. از آنجا که ذینفعان به طور گسترده ای از مسائل زیست محیطی آگاه می شوند ، گواهینامه ایزو 14001 به برند شما کمک می کند تا به عنوان یک سازمان که الزامات استاندارد زیست محیطی را پیاده سازی کرده است ، از سایر سازمان ها  متمایز شود.

شرکت هایی که ISO 14001 را پیاده سازی می کنند ، با هدف به حداقل رساندن ضایعات ، از مواد تا مصرف انرژی ، در کل زنجیره تأمین بپردازند و از این طریق می توانند هزینه را کاهش دهند.گذشته از نشان دادن اینکه سازمان شما متعهد به پایداری است ، صدور گواهینامه ایزو 14001 ممکن است خطر تعهدات نظارتی و زیست محیطی را کاهش دهد.

بهبود در اعتبار کسب و کار شما – با اطمینان به مشتریان مبنی بر اینکه تعهد خود را برای مدیریت اثربخش از اثرات زیست محیطی خود دارید ، می توانید با حفظ تصویر عمومی و بهبود روابط جامعه ، تصویر و سهم بازار خود را ارتقا بخشید.

بهبود کنترل هزینه – یکی از پیشرفت هایی که تمام شرکت ها به دنبال آن هستند کاهش هزینه ها است. سیستم مدیریت محیط زیست می تواند در زمینه صرفه جویی در مصرف انرژی و مواد ورودی به این امر كمك كند

تصمیم گیری مبتنی بر شواهد – با اطمینان از اینکه از داده های دقیقی برای تصمیم گیری در مورد بهبود استفاده می کنید ، می توانید شانس موفقیت در پیشرفت های خود را به جای داشتن چندین تلاش ناموفق برای اولین بار به میزان زیادی افزایش دهید. با استفاده

ایجاد فرهنگ بهبود مستمر – با بهبود مستمر ، می توانید به عنوان یک روش منظم به سمت فرآیندهای بهتر و کاهش تأثیرات محیطی بکار بگیرید تا بتوانید تصویر عمومی خود را بهبود بخشید و به طور بالقوه هزینه های خود را کاهش دهید

افراد خود را درگیر کنید – با درگیر کردن کارمندان خود در یک تلاش گروهی برای کاهش ردپای خطرات محیط زیست می توانید تمرکز و حفظ کارمندان را افزایش دهید.

بین 4 تا 6 ماه

از طرف آکادمی پارسه